fredag 6 november 2015

Köpt och Sålt

Sitter här och sammanfattar oktobers utfall. Men först kommer en sammanfattning av en hel del transaktioner som gjorts den senaste tiden.
Den 26 oktober gjordes en del försäljningar för att kvitta bort förluster i gamla synder. Jag plockade hem vinsten i Berlin IV och sålde av de gamla synderna PA Resources och Ginger Oil. Känns riktigt skönt att städa bort lite gammalt skräp. Nu är det bara Shamaran som finns kvar i den gamla "Chansportföljen". Utfallet av dessa försäljningar blev mer eller mindre +-0.

Köpte tillbaka Berlin IV den 29 oktober men tyvärr drog den iväg lite och återköpet blev 1450 aktier. Skulle gärna vilja vara delägare i framtiden i bolaget som jag tycker verka på en mycket intressant marknad och skulle nu budet gå igenom på 4,99 DKK så blir det ändå en lite vinst på mitt tillbaka köp som gjordes på kursen 4,93 DKK. Tänkte jag skulle försöka sätta mig lite närmare i budet under helgen.

En snabbsammanfattning av övriga förändringar. En mer omfattande rapport kommer i samband med månadsammanfattningen.
*2 november, inköp 8 st HCP (i KF)
*5 november, försäljning 50 st KMI (i ISK)
*5 november, inköp 53 st KMI (i KF)
*5 november, försäljning 66 st BankNordik (KF)
*5 november, inköp 12 st HCP (KF)
*6 november, inköp 30 st Avance Gas (KF)
.
Sitter nu med ca 12 000 SEK på mitt ISK som ska sättas i arbete så det är planen att ta reda på var dessa pengar ska investeras i den närmaste tiden. Tyvärr har flera bolag bland annat ABB stigit på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar