lördag 25 augusti 2012

Rapport från ShaMaran

Igår släppte ShaMaran Petroleum Corp sin Q2-rapport för 2012. Hade hoppats att det skulle komma lite bra information som skulle få kursen att trilla upp över 2 SEK men så blev det tyvärr inte. Rapporten var dock helt okej och efter en snabb genomgång så kan jag inte se annat än att bolaget tuffar på ungefär som tidigare.
Man får helt enkelt sitta lugnt och vänta och hoppas att bolaget hittar fina fynd när de pågående borrningarna är klar, men som med alla andra bolag i denna bransch handlar det mycket om tur och förväntningar.

Nu har jag lite halvtaskig och vet inte riktigt vilket som blir nästa bolag i min portfölj som ska rapportera men tyvärr så tror jag inget av dem kommer med rapport under september utan jag tror att jag får vänta tills slutet av oktober då det är dags för Bilia och KappAhl. KappAhl kommer med ett viktigt bokslut som om det är bra kan höja kursen rejält men om den är mindre bra samtidigt kan vara en katastrof för både bolaget och aktien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar