tisdag 24 juli 2012

Lön, ISK, Räntebevis och Bilia-rapport på väg

Jag vad ska man säga, håller mig lugn för tillfället. Börsen åker upp och ner som en jag vet inte vad. Har inga större summor att gå in med heller även om en del bolag lockar. Men imorgon kommer lönen så några kronor ska man nog kunna skjuta in till investeringskontot.

Har funderat på ett starta en ISK och köpa något räntebevis på Avanza för att prova hur det fungera. Räntebeviset på Stena har fin ränta men frågan är hur stor risk det ligger i det. Tror jag får titta lite närmare på det runt slutet av veckan. Känns som räntebeviset är något mitt i mellan ett vanligt sparkonto och aktier.

Annars så är det torsdagen jag sitter och väntar på. Bilia kommer med sin rapport och frågan är vad det innebär för aktien. Bara den håller sig stabil eller plussa lite är jag nöjd men börjar den dra sig ner mot 80 strecket måste jag ta ett beslut om jag ska kliva av eller om jag ska avvakta längre och sen snitta ner mig.

Mycket mer intressant kommer det nog inte att hända i veckan. Om nu inte börsen får för sig att antingen dyka utan dess like eller göra det motsatta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar