tisdag 17 juli 2012

Köpa mer eller avvakta?

Har ett tag suttit och funderat på att utöka min portfölj med ytterligare ett eller två bolag. Jag har kollat lite på Axfood, Fortum, Avanza, Assa Abloy, Skanska, Securitas, HM och kanske något mer bolag som jag inte kommer på just nu. Får bli att titta lite närmare lite senare när jag har tid och sätta mig in i vilka bolag jag skulle kunna tänka mig att investera i och vilken kurs som skulle kunna vara intressant att kliva in på.

Tyvärr så tappar jag sugen att investera lite ibland när börsen åker upp och ner som den gör. Som amatör så har jag svårt att se varför vissa bolags aktiekurs ena dagen rusa för att de två kommande störtdyka utan att det har kommit någon nyhet eller någon information alls från företaget. Men det kanske inte proffsen heller förstå vad vet jag.

Får som sagt försöka få lite tid och titta närmare på några av bolagen jag nämnt ovan och sen får vi se vad som händer under den närmaste tiden, är ingen panik att investera då pengarna sitter i Spiltan Räntefond Sverige och verkar trivas ganska bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar